مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) حوزه علمیه اهواز

حوزه باید به سمت تخصصی شدن پیش برود. مقام معظم رهبری(دامت برکاته)

مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع) حوزه علمیه اهواز

حوزه باید به سمت تخصصی شدن پیش برود. مقام معظم رهبری(دامت برکاته)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات

باسمه تعالی

مقررات آموزشی مرکز تخصصی امیرالمؤمنین(ع)حوزه علمیه اهواز- رشته شیعه شناسی

     دریافت pdf

 دانش پژوه گرامی

 جهت اطلاع از مقررات وضوابط آموزشی وجلوگیری از مشکلات احتمالی در طول

 دوره تحصیلی، توجه حضرت عالی را به نکات ذیل جلب می نماید:

    یک) مدت تحصیل در دوره سطح سه، 3-5 سال مشتمل بر 6-10 نیم­سال تحصیلی است که در موارد استثنائی افزایش طول دوره بنا به تشخیص شورای آموزشی مرکز تخصصی مجاز می باشد ولی در هر صورت مدت دوره نباید از 5سال تجاوز نماید.

دو) غیبت یک دانش پژوه چنانچه درطول یک نیمسال بیش از 16/3 ساعات یک درس باشد (6 ساعت؛ 3جلسه، از 32ساعت طول زمان یک درس دو واحدی) برای آن درس در کارنامه دانش­پژوه نمره صفر منظور خواهد شد. (چنانچه غیبت دانش پژوه از نظر شورای آموزش مرکز موجه باشد سبب حذف آن درس می گردد. در این صورت رعایت حد نصاب 10 واحد در آن نیمسال الزامی نیست ولی آن نیمسال در نظر طول تحصیل برای دانش پژوه یک نیمسال کامل به حساب می آید.)

سه) تأخیر دانش پژوه (ورود دانش پژوه پس از استاد به کلاس) از نظر مرکز سبب غیبت خواهد بود، اما با صلاحدید استاد، استفاده از کلاس بلامانع است.

چهار) حداقل نمره قبولی در هر درس 12 و معدل ترم 14 خواهد بود و چنانچه نمره دانش پژوهی در درسی زیر 12 باشد آن درس را باید تکرار نماید و چنانچه معدل هر ترم زیر 14 باشد آن ترم مشروط خواهد بود و دو ترم مشروطی سبب اخراج دانش پژوه از مرکز می گردد.

پنج) چنانچه به هر علتی کلاسی تشکیل نشود، در اولین فرصت کلاس جبرانی آن تشکیل خواهد شد و شرکت دانش پژوهان در کلاس جبرانی الزامی است.

شش) میانگین کل نمرات دانش پژوه در پایان دوره نباید کمتر از 14 باشد در غیر اینصورت دانش آموخته سطح سه شناخته نمی شود.

هفت) دانش پژوهی که پس از گذراندن کلیه دروس دوره میانگین کل نمرات او از 14 کمتر باشد در صورتی که حد اکثر مدت مجاز تحصیلی وی به پایان نرسیده باشد می تواند دروسی را که در آنها نمره کمتر از 14 احراز کرده است فقط در یک نیمسال تکرار کند و در صورت جبران کمبود میانگین کل، دانش آموخته گردد. اما دانش پژوهی که به هر دلیل نتواند از این فرصت استفاده کند از ادامه تحصیل محروم شده و مدرکی دریافت نمی کند.

هشت) به دانش پژوه دوره سطح سه که به هر دلیل از تحصیل باز می ماند فقط یک گواهی که نشان می دهد دانش پژوه چه درسی را در چند واحد و با چه نمره ای گذرانده است اعطا می شود.

 نه) دانش پژوه موظف است پس از پایان نیمسال اول و قبل از شروع نیمسال سوم تحصیلات خود موضوع پایان نامه خود را  با نظر استاد یا اساتید راهنما و تأیید گروه مربوطه انتخاب نماید. موضوع پایان نامه پس از تأیید شورای آموزشی مرکز تخصصی قطعیت می یابد. تعداد واحد پایان نامه حداقل 4 و حداکثر 6 واحد درسی و براساس برنامه مصوبه می باشد.

ده) استاد راهنما در دوره سطح 3 به پیشنهاد دانش پژوه و با موافقت یکی از اعضاء هیئت علمی مرکز با مرتبه  حداقل استاد یاری و تائید شورای آموزشی مرکز تعیین می شود و چنانچه از خارج مرکز تخصصی انتخاب شود داشتن مدرک دکترا و تائید شورای آموزش الزامی است- استاد مشاوره به پیشنهاد استاد راهنما پس از تائید شورای گروه از اعضاء هیئت علمی مرکز انتخاب می شود.

یازده) چنانچه ارزشیابی پایان نامه غیر قابل قبول باشد دانشجو مجاز است حداکثر یک نیمسال در مدت مجاز تحصیل در جلسه دفاعیه شرکت و مجدداً از پایان نامه خود دفاع کند و چنانچه دانش پژوه در فرصت تعیین شده نتواند از پایان نامه خود با موفقیت دفاع نماید از ادامه تحصیل و دریافت مدرک تحصیلی محروم می شود.

دوازده) ارزشیابی پایان­نامه در جلسه دفاعیه توسط هیئت داوران انجام می شود و ترکیب هیئت داوران براساس دستور العمل شوراء است.

سیزده) ارزشیابی پایان نامه (نمره 19 تا20 عالی- از 18 تا 99/18 بسیار خوب- از 16 تا 99/17 خوب- از 14 تا 99/15 قابل قبول و نمره کمتر از 14 غیر قابل قبول است.)

چهارده) جمع واحدهای اصلی رشته شیعه شناسی82 واحد است که در 1312 ساعت ارائه می شود، از این 82 واحد،64 واحد تدریسی(1024 ساعت) و 18 واحد مطالعه­ای (288 ساعت) می باشد.

 پانزده) دروس مطالعه ای 18 واحد میباشد که زیر نظر استاد و در تابستان ارائه خواهد  شد.

شانزده) مرکز تخصصی آموزش پژوهش محور می باشد. لذا علاوه بر شرکت فعال در کلاس ها، در هر درس ارائه یک تحقیق زیر نظر استاد الزامی می باشد.

     هفده) شرکت فعال در درس خارج  فقه و اصول در طول دوره الزامی میباشد.

نظرات  (۱)

سلام، موفق باشید .
با تشکر فراوان از راه اندازی وبلاگ

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی